Proszę nie prowadzić żadnej dyskusji w tym wątku. Dodawane będą tylko odpowiedzi zawierające ważne informacje i zmiany dotyczące lotów, w miarę ich postępów.
A teraz (w miarę) po kolei:
Dlaczego "Latanie As in real" ?Pomysł i nazwa tej formy lotów jest dziełem
Maverickdana, i bierze swój początek w tym wątku:
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,9824.0.html (w tym wątku toczy się również bieżąca dyskusja na temat lotów).
W zamyśle chodzi o dodanie do rozgrywki sieciowej w Lock On - FC licznych akcentów mających pogłębić klimat i "wczucie się" w role prawdziwych pilotów na tyle, na ile umożliwia to Lock On i nasze skromne możliwości oraz wyobraźnia. Nie oznacza to jednak, że tworzymy Lock On'ową wersję VatSim. W istocie sprowadza się to do położenia nacisku na unikanie samowoli i wszelkich "solowych" nieobliczalnych akcji pojedynczych graczy a jednocześnie trening współpracy w zespole, loty w formacjach, sygnalizowanie swoich zamiarów i dodanie niewielkiej ilości procedur, które nie mają być idealnym odwzorowaniem tych rzeczywistych, ale po prostu dodawać do gry odrobinę owego szczególnego "klimatu".
Zdajemy sobie sprawę, że nazwa "As real" budzi kontrowersje i zdania na jej temat są podzielone, jednak funkcjonuje już od jakiegoś czasu, przyjęła się i jako rozpoznawalna pozostanie. Mam nadzieję, że powyższy, krótki disclaimer pomoże rozwiązać wszelkie niejasności odnośnie tego, co rozumiemy przez latanie "as real".
Latamy w misjach projektowanych na bieżąco przez
Maverickdana. Średnio w tygodniu powstaje od 1 do 3 nowych misji o zróżnicowanym charakterze. Zawierają one różnorodne elementy treningu, walki powietrznej, atakowania celów naziemnych i jednostek morskich, osłony i wsparcia własnych sił powietrznych i lądowych. Opis i cele misji są podawane przed rozpoczęciem lotów na odprawie na Team Speak.
Podtrzymaniu takiej formy lotów służy kilka zasad, które należy znać i przestrzegać biorąc udział w lotach:
Wymagana wersja gry to Lock On z dodatkiem Flaming Cliffs v 1.12a/b1. Komunikacja i porządek na serwerze.
1.1 Każdy gracz biorący udział w lotach ma obowiązek komunikacji z innymi przy pomocy programu Team Speak 2.1.2 Po połączeniu do serwera Team Speak zostanie Ci przydzielony samolot, zadanie w misji i otrzymasz hasło dostępu do serwera gry.
1.3 Jeżeli Twój ping na serwerze przekracza 180 powinieneś wybrać samolot szturmowy. Może Ci on również zostać przymusowo przydzielony, jeśli do Twojego połączenia będzie gubiona duża liczba pakietów.
2. Zachowanie w powietrzu.2.2 Jeżeli w lotach bierze udział ATC/CRC gracz ma bezwzględnie wykonywać jego polecenia.2.3 Jeżeli ATC nie ma, piloci wykonują polecenia dowódców swoich kluczy.
2.4 W szczególności należy podporządkować się w kwestii takich czynności jak:
- Start i lądowanie
- Wyznaczony kierunek i wysokość lotu
- Utrzymywanie formacji
-
Użycie radaru i systemu zakłócania ECM (tylko na wyraźne polecenie dowódcy, lub po udzieleniu zgody)
- Otwarcie ognia2.5 Na lotniskach zachowujemy się w sposób cywilizowany. Oznacza to:
- Zachowanie rozsądnych prędkości i dróg kołowania
- Używanie oświetlenia pozycyjnego i świateł kołowania
- Startowanie z pasa, a nie w poprzek stojanki (no chyba że pas jest doszczętnie zniszczony

)
2.6 Sygnalizujemy zamiar zalokowania przyjacielskiego samolotu na radarze
3. Walka3.1 Szanujemy sprzęt i swoje wirtualne życie. Oznacza to, że uratowanie życia i samolotu jest ważniejsze, niż samo wykonanie misji a przede wszystkim ważniejsze niż kolejny zestrzelony przeciwnik.
3.2 Atakujemy w sposób przemyślany i we współpracy z resztą teamu i tylko po uprzednim uzyskaniu pozwolenia na otwarcie ognia.
3.3 Oszczędzamy uzbrojenie (nie strzelamy salwami, pociski kosztują).
3.4 Jeżeli zostaliśmy trafieni staramy się, jeśli to możliwe, wylądować awaryjnie, jeśli się nie da - katapultujemy się.
3.5 Zabronione są wszelkie formy ataków "kamikaze", po których pilot klika "RCVR" i wsiada do następnego samolotu. Takie akcje będą karane czasowym zawieszeniem w lotach danego dnia (od pół godziny do godziny w zależności od humoru ATC/dowódcy).3.6 Zabronione jest lądowanie na lotniskach nieprzyjaciela w celu dotankowania/przezbrojenia. Lądowanie na wrogim lotnisku dopuszczalne jest tylko w sytuacji, gdy zostaliśmy przechwyceni przez nieprzyjaciela i zmuszeni do lądowania.3.7
Dozwolone jest atakowanie samolotów w obrębie lotnisk oraz na ziemi (vulching) z wykorzystaniem wszelkich dostępnych środków (pociski, bomby, działko).
4. Uzbrojenie.4.1 W zależności od konkretnej misji payload jest wyznaczony odgórnie, lub też pozostawiony do wyboru gracza. Jeżeli został on ustalony przez twórcę misji, nie należy go zmieniać.
4.2 Zabronione pociski to R-77, R-27ET, R-27EM i AIM-120. Pocisk R-77 jest zabroniony "forever" i nie należy się spodziewać jego dopuszczenia. Zakaz użycia pozostałych wymienionych pocisków może ulegać zmianie w zależności od misji, jeśli tak się stanie będzie to omówione na odprawie.
5. Wymagane lub przydatne oprogramowanie.Do lotów nie jest wymagane posiadanie żadnych modów. Jedynym obowiązkowym programem jest TeamSpeak2, jednak posiadanie niżej wymienionych bywa pomocne i jest sugerowane:
- Klient
LotACT (w przyszłości planujemy wprowadzenie obowiązkowych dyżurów na nim, więc dobrze zawczasu się go nauczyć).
-
TacView - do analizy przebiegu misji
-
TeamSpeak Overlay - pokazuje bezpośrednio w ekranie gry aktywny kanał i użytkowników TeamSpeak2
Jeżeli zapoznałeś się z powyższym opisem i regulaminem i uważasz, że możesz się dobrze bawić odbywając wspólne loty w takiej formie zapraszam na Team Speak:
Serwer TeamSpeak2IP: 83.2.65.184
Port: 8767 (domyślny)
Hasło: LOFC
Serwer Lock On - Flaming Cliffs 1.12 a/b: IP: 83.2.65.184
Port: 10308 (domyślny)
hasło: dostępne po wejściu na Team Speak2
Serwer LotACT:IP: 83.2.65.184
hasło: dostępne po wejściu na TeamSpeak2
UWAGA - Serwery nie działają 24/h Serwer TS jest uruchamiany w dniu lotów, na ogół kilkanaście minut przed godziną 20:00. Informacja o lotach jest podawana w moim opisie gg, czasem również na forum lub w opisie gg
Maverickdana.
Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania/wątpliwości dotyczące lotów pisz do Maverickdana lub do mnie na gg (jeśli odzywasz się do mnie pierwszy raz bardzo proszę - przedstaw się. Większość z Was nie ma wypełnionego profilu w gg, a ja mam już w archiwum gg sporą listę rozmów z nic nieznaczącymi numerkami "spoza listy kontaktów"). Możesz również zapytać takie osoby jak
Kapulet,
Szelma,
Spec, są stałymi bywalcami, więc mają dobrą orientację w temacie, a Mav i ja nie zawsze jesteśmy uchwytni.