Autor Wątek: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki  (Przeczytany 171782 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #180 dnia: Czerwca 29, 2010, 00:14:19 »
Szkoda foxbat155, bo szczerze mówiąc liczyłem że jednak będziecie coś mieli, poza tym mój angielski też nie jest najlepszy ale jednak jeszcze raz mnie korci aby spróbować  :121:

Thank you mrdetoator for your contribution, now we are at least fully aware what you are looking for.
I am also afraid that all of the issues and mystery connected with the MiG-23M family that we have already discussed ealier here in this topic is more than enough to drive anyone mad :)

To be fully honest with you I'd never thought myself that there will be any waveguide elements and other things left  on early production MiG-23M you have just mentioned like the cavities just in front of the main landing gear bay once hidding the missile tail fin... In other words - all that stuff which are supposed to came from the once proposed project of MiG-23 interceptor meant to carry a combo of four R-23 missiles. It came to me as a real suprise.

It is quite interesting that you have also mentioned another MiG-23M (c/n 024003607) which can be found in Newark museum. It seems that if I am reading those serial numbers correctly they both are really from the damm early production series: ex-soviet MiG-23M (c/n 024004602) from the Słupsk Rędzikowo belongs to the 4th production series and the MiG-23M airframe from Newark came from 3rd production series respectively. I've also learned that the MiG-23M introduction into the 871 IAP in Kołobrzeg AFB took place just around 1973 (sic!). In comparison, our MiG-23MF which were later introduced into our airforce between 1979-1982 were far younger airframes and came from 17th, 20th, 21st and the 24th production series respectively. What is more interesting, the airframes from newest 24th production series were firstly meant to be sold to Vietnam but that never came real as their aiforce abandoned that idea. Thereby they were sold to Poland.

You are also damm right about the restrictions which makes our MiG-23MF fleet not being able to carry a mix of differend versions of Apex missiles (the R-23R and R-23T missiles respectively carried together). Right now I have the original Polish manual "MiG-23MF fighter plane: weapon description manual" on my knees and while browsing few pages I've just learned that to carry a specific Apex missile a special purpose electronic coupling block was needed: it was the 23T-BS block for the IR guided R-23T missile with the TGS-23 seeker and RBS (S23D-88) block respectively in order to launch the SAHR guided R-23R missile with the RGS-23 radar seeker. On the other hand, AFAIK this issue was solved in MiG-23ML weapon control system and in later versions. 

In the meantime I've conducted a further search and found another single photo made by Krzysztof Godlewski showing an MiG-23M (nr fabr. 024004602) fighter preserved as a monument and standing at the gate near the Słupsk-Rędzikowo airport (EPSK). Unfortunalety those picture posted below still doesn't show the bottom of the fuselage perfectly and hopefully the specific elements (antenna waveguides and so on) which you're interested in.


Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #181 dnia: Czerwca 29, 2010, 22:54:05 »
A można wiedzieć co się działo w ogonie tego samolotu (ta malutka buteleczka :)  )?
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #182 dnia: Czerwca 29, 2010, 23:13:55 »
Zlewanie smarów, stary sprawdzony sposób jako że po regulacji parametrów i innych pracach silnik zwykle cieknie, ale lepiej niech się ktoś "po nafcie" wypowie  :121:
To tak jak i w tym Su-24M:




Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #183 dnia: Czerwca 29, 2010, 23:39:49 »
Jest dokładnie tak jak pisał Zimny. W tę flaszkę widoczną na zdjęciu ściekało paliwo. Normy przewidywały, że z maszyny ileś paliwa na dobę może nakapać. Żeby się to nie lało w glebę/na beton podstawiano butelki pod dren (ta zakrzywiona rurka widoczna przy flaszce), lub gdy maszyny stały dłużej w hangarach eskadry technicznej/schronohangarach takie wanienki. Raz na kilka dni ktoś (w przypadku świąt np.) musiał się kopsnąć i zlać wachę która wyciekła z maszyny. Wszystko to po to aby się nie przelało i aby syfu min. nie było.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #184 dnia: Czerwca 30, 2010, 00:08:14 »
Dzięki.
Czy ktoś znalazł/ma filmiki z czasów świetności Naszych MiG-23 ?
Znalazłem tylko jeden http://patrz.pl/filmy/mig-23 reszta to zdjęcia.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #185 dnia: Czerwca 30, 2010, 00:58:18 »
Ja znam jeszcze taki film o naszych MFach z wyśmienitym low-passem  :121:

Link: http://www.youtube.com/watch?v=AZuCWnhoI1Y

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #186 dnia: Czerwca 30, 2010, 11:41:21 »
Coś by się z tych filmików znalazło. Z Wicka (lata 90te) zemsta breżniewa vel żelazko vel ołówek vel szybki + 23 w akcji mogą być? Jakość VHS, widać min. zrzut żelastwa wszelkiej maści, strzelanie z działek npr, sceny z lotnisk, kabin. Całość amatorsko zmontowana z podkładem z TopGun (ble!), waga ok 360 mega.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #187 dnia: Lipca 03, 2010, 00:40:15 »
Coś by się z tych filmików znalazło.
Płacę za przesyłkę i nośnik DVD. :) (nie ten transfer netu)

Kilka fotek Naszych wygrzebane z jednego z forum



W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #188 dnia: Lipca 03, 2010, 02:32:18 »
To ja dołożę jeszcze kilka zdjęć zrobionych przez p. Piotra Butowskiego  :001:














Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #189 dnia: Lipca 04, 2010, 15:47:08 »
Z tego co wyczytałem MiG-23 był u nas bardzo lubiany, zarówno przez personel latający jak i techniczny, w przeciwieństwie do "Zemsty Breżniewa" czyli MiGa-21bis. Samolot miał lepsze charakterystyki przestrzenno-czasowe nawet od MiGa-29, a użytkujący go 28. PLM był dobrze wyszkolony i zgrany. Niestety pod koniec lat 90-tych MiG-om ze Słupska kończył się resurs kalendarzowy, a ówczesne władze wypięły się na naszych wschodnich sąsiadów i w efekcie czego (oraz postawienia na liczniejsze MiG-21MF/bis) eksploatacja MiGa-23 w polskim lotnictwie dobiegła końca (co zabawne najmłodsze maszyny z 24. serii, ze sporym zapasem resursu godzinowego, trafiły w charakterze celów na poligon w Nadarzycach).

Jeśli chodzi o te podarowane przez Rosjan MiGi-23M wieść niesie (via GRYZLI z NFOW) jakoby trafiły one do nas w ramach wymiany handlowej - za dwa kanistry spirytusu i rower. Miała się tym nawet interesować radziecka prokuratura wojskowa, w kontekście działalności dowódcy pułku z Bagicza. Historia ta może być nawet prawdziwa, ponieważ jak to ktoś już zauważył, Rosjanie i tak musieliby je albo pociąć albo zakopać, a tak jeszcze na tym zarobili :004:.

Inną rewelacją jest z kolei to, że w okresie w którym brakowało w słupskim pułku przednich opon postanowiono wykorzystać te zamontowane w owym samolocie stojącym na pomniku i wobec tego personel naziemny odkuł je z zalanego betonem cokoliku :002:.

Co do samolotu numer 001 to tylko otarł się o Nadarzyce i obecnie stoi na stacji benzynowej w miejscowości Garczegorze. Dowiedziałem się o tym kiedy koleżanka na n...ej-k...ie umieściła zdjęcie przy nim, które skomentowałem: "Co za piękność na tym zdjęciu, a Ty się Kinga w ogóle nie zmieniłaś" :021:.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #190 dnia: Lipca 04, 2010, 17:17:53 »
Witam!
    Niestety nie mam zdjęć M ze Słupska żałuję, że nie jestem w stanie pomóc.Natomiast chciałbym zgłosić kilka uwag. Otóż owe ciekawe anteny występują na samolotach odmiany wz.1971 i M do czwartego samolotu 23 serii produkcyjnej czyli maszyn wyposażonych w pierwszy seryjny wariant radiolokatora Szafir to jest RP-23L. Według cenionego rosyjskiego autora Sergeja Morozowa te anteny były związane z pewną ideą którą chciano zrealizować w tym radarze. Mianowicie służyły one do wysyłania do pocisku sygnałów radiokorekcji w czasie gdy leciał on kierowany przez układ bezwładnościowy a więc jeszcze przed uruchomieniem głowicy naprowadzania. Korekcja ta mogła być realizowana automatycznie bądż też ręcznie przez pilota. Jednak ten wariant radaru okazał się niedopracowany i został zastąpiony jak wiemy przez RP-23D który już tej funkcji nie posiadał. Ideę tą zrealizowano dopiero później w radiolokatorze samolotu MiG-29 oraz Su-27 i pociskach R-27.
    Co do powodów zmiany wyrzutni APU to ten sam autor twierdzi że przyczyną były problemy z wytrzymałością struktury w jego pierwszym wariancie. Przy odpaleniach pocisków powstawały mikropęknięcia w samym pylonie jak i węzłach mocowania zabudowanych w skrzydle. To zmusiło konstruktorów do jego przekonstruowania.
    Jeśli chodzi o niemożność stosowania jednocześnie R-23R i T to powód był bardzo prozaiczny. Otóż możliwości obliczeniowe kompleksu sterowania uzbrojeniem po prostu na to nie pozwalały i co dodatkowo komplikowało sprawę blok TBS dla R-23T był cyfrowy ( tak jak TP-23  ) a ten dla R-23R analogowy. Dopiero w ML po gruntownej modernizacji AWM-23 udało się to zrealizować. Tak przynajmniej w kilku miejscach można o tym przeczytać. Pamiętajmy że te bloki nie są zamienne, jeden mieści się w lewym skrzydle drugi w prawym i w zależności od wariantu uzbrojenia jeden z luków jest po prostu pusty.
   Ostatnia uwaga odnośnie zdjęcia samolotu z pomnika. W moim przekonaniu jest to wz.1971 co widać po konstrukcji dolnej części kadłuba przed wnęką podwozia przedniego. Pierwsze seryjne „bez bukwy” nie miały zamontowanego TP-23 ponieważ nie był jeszcze gotowy.

Hello guys, I`m sorry to be late to the debate but I`ve been out of internet`s reach for past couple of days.

Dzenkujem bardzo tobie for that very interesting insight, although I must admit I`ve never read that in any book or discussions on the internet. If possible could you please tell more precisely what book of Mr. Morozov claims that Sapfir-23 designers planned mid-course guidance for the SAHR RGS-23 by using those small antennas? I'm not saying that it could not possibly be true, but highly likely for midcourse guidance commands they would rather have used the Sapfir antenna dish and waveguide feeds installed inside the radar cone instead of hidding antennas deeply between intakes and fuselage.

As I said before prior to the R-23R missile launch, small waveguides installed in the APU-23M are irradiating backwards-directed receivers on the R-23R with the "cw-continual wave" signal from the KNP waveguide feed (kanal nepreryvnogo podsveta) of the Sapfir-23

Now take a look on the picture below (sorry my lame visualization), where early APU-23 is showed and note that small waveguide feed is entirely missing. So, at least that means that early APU-23 were intended to launch the R-23T missile only as indicated on Mig-23 prototype photos. 

The Mig-23 was designed from the beggining with four R-23 missiles in mind, two underwing R-23T on the APU-23 launch rail and two underfuselage R-23R on the AKU-23 catapult launcher, but due to some not quite clear reasons they abandoned the idea of having underfuselage pylons. Those small waveguide antennas we are talking about were there to provide the same kind of signal prior to the R-23R missile launch. Later on they fitted those antennas in the APU-23M launch rail.

Yes, could be that those small waveguide antennas were installed on the Mig-23M etalon 1971 with the Sapfir-23L only, but I`m also sure some were later reequipped with the RP-23D as the Newark Mig-23M has the RP-23D as well, but those fuselage antennas remained. Also I agree with you that they redesigned early APUs-23 due to different structural loads, but please note this is not the thing I`m talking about here.

Regarding the Mig-23ML, both missile coupling blocks the S23ML-88 and the 23T-BS were mounted together in the right fixed wing section and it allowed to carry mix of the R-23R with R-23T. You are not correct in this matter and I can easily back up my words with the Mig-23ML weapons manual. Therefore I do not think that those restrictions which made the MiG-23M/MF not being able to carry a mix of differend versions of R-23 missiles were so prosaic. We think that those weapon system restrictions originated clearly from redesigning the Mig-23 project, from projected 4 to final 2 missiles R-23. 


In the meantime I've conducted a further search and found another single photo made by Krzysztof Godlewski showing an MiG-23M (nr fabr. 024004602) fighter preserved as a monument and standing at the gate near the Słupsk-Rędzikowo airport (EPSK). Unfortunalety those picture posted below still doesn't show the bottom of the fuselage perfectly and hopefully the specific elements (antenna waveguides and so on) which you're interested in.
Thanks for the reply. If possible try to look inside some very first Mig-23MF manuals in Polish airforce and you will find schematic diagrams, drag coeficient diagrams showing 4xR-23 missiles configuration. Is not there any possibility to contact a friend living near Slupsk who can go there and take some detailed photos of the Mig-23M?

Best regards
Detonator



Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #191 dnia: Lipca 04, 2010, 19:55:29 »
Guys, there was a great article published in Phazotron magazine about the radar Sapfir-23, it is worth to read. It is describing Sapfir-23 evolution from Sapfir-23L to Sapfir-23DSh.

http://deton.lietadla.com/28-105/tmp127.jpg
http://deton.lietadla.com/28-105/tmp128.jpg
http://deton.lietadla.com/28-105/tmp129.jpg
http://deton.lietadla.com/28-105/tmp130.jpg

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #192 dnia: Lipca 05, 2010, 13:44:41 »
Cytuj
Dzenkujem bardzo tobie for that very interesting insight, although I must admit I`ve never read that in any book or discussions on the internet. If possible could you please tell more precisely what book of Mr. Morozov claims that Sapfir-23 designers planned mid-course guidance for the SAHR RGS-23 by using those small antennas? I'm not saying that it could not possibly be true, but highly likely for midcourse guidance commands they would rather have used the Sapfir antenna dish and waveguide feeds installed inside the radar cone instead of hidding antennas deeply between intakes and fuselage.

Morozow pisze o tym w książce wydawnictwa Exprint "Istriebitiel MiG-23". Według niego miało to wyglądać następująco: radiolokator podświetlał cel dla wystrzelonego pocisku natomiast termonamiernik śledził jego lot i w przypadku gdyby cel znacząco zmienił swoje położenie to za pomocą dodatkowego kanału miały być przekazywane sygnały korekcji trajektorii lotu pocisku.

Cytuj
As I said before prior to the R-23R missile launch, small waveguides installed in the APU-23M are irradiating backwards-directed receivers on the R-23R with the "cw-continual wave" signal from the KNP waveguide feed (kanal nepreryvnogo podsveta) of the Sapfir-23

Now take a look on the picture below (sorry my lame visualization), where early APU-23 is showed and note that small waveguide feed is entirely missing. So, at least that means that early APU-23 were intended to launch the R-23T missile only as indicated on Mig-23 prototype photos.

Nie twierdzę że tak nie było. Mam tylko pewne wątpliwości. Nie wiem na czym opierasz swoje informacje, ale według jakiejś tam części literatury te małe anteny na pocisku służyły do czegoś innego mianowicie do odbioru dodatkowego sygnału z RP-23 i do wyprowadzenia wartości przesunięcia dopplerowskiego. Pisał o tym w wątku John Cool :http://www.il2forum.pl/index.php?topic=9711.75. Trzeba byłoby rozstrzygnąć wersję ostateczną najlepiej na bazie autentycznej instrukcji.
Ponadto w mojej opinii wygląda to nieco dziwnie: wszystkie dane do odpalenia są przekazywane do pocisku poprzez połączenie kablowe, dlaczego więc strojenie głowicy miałoby przebiegać bezprzewodowo. Wszystkie RP-23 miały cztery podzakresy częstotliwości pracy ( w każdym egzemplarzu dokładnie te same częśtotliwości) aby samoloty wzajemnie się nie zakłócały w trakcie lotu. Przed uruchomieniem radaru pilot wybierał zakres pracy na pulpicie na prawej burcie kabiny. Czy nie było tak że głowica R-23R też pracowała na jednym z czterech podzakresów którego numer był po prostu przekazywany przed startem.
Trudno mi uwierzyć w to że, w wz.71 i wczesnych M zrezygnowano z użycia R-23R tylko dlatego że po prototypach pozostała wyrzutnia o konstrukcji bez antenek strojenia. Trzeba przyznac że byłby to bardzo banalny powód.

Cytuj
Yes, could be that those small waveguide antennas were installed on the Mig-23M etalon 1971 with the Sapfir-23L only, but I`m also sure some were later reequipped with the RP-23D as the Newark Mig-23M has the RP-23D as well, but those fuselage antennas remained. Also I agree with you that they redesigned early APUs-23 due to different structural loads, but please note this is not the thing I`m talking about here.

Jestem przekonany że fakt że egzemplarz z Newark ma radiolokator RP-23D nie świadczy o tym że te anteny miały coś wspólnego z tym wariantem radaru. Rosjanie intensywnie modernizowali wczesne modele 23 i jest bardzo prawdopodobne że ten samolot zaczął służbę z RP-23L. W trakcie wymiany radaru mogli uznać że nakład pracy związany z usunięciem anten jest zbyt duzy w stosunku do korzyści. Taka typowa rosyjska pragmatyczność. Podobna sytuacja miała miejsce gdy wczesne ML były modernizowane do standardu MLD, nie zamontowano na nich tłumików drgań na sterze kierunku bo wymagało to sporej ilości przeróbek w jego konstrukcji. Za twierdzeniem, że te anteny nie mają nic wspólnego z RP-23D przemawia dodatkowo fakt, że na zdecydowanej większośći samolotów z tym radarem po prostu ich nie ma. Tak w ogóle czy Wasz M nie jest przebudowanym egzemplarzem jakiegoś prototypu bo tylko to tłumaczyłoby obecność tych wycięć na usterzenie pocisku.

Cytuj
Regarding the Mig-23ML, both missile coupling blocks the S23ML-88 and the 23T-BS were mounted together in the right fixed wing section and it allowed to carry mix of the R-23R with R-23T. You are not correct in this matter and I can easily back up my words with the Mig-23ML weapons manual. Therefore I do not think that those restrictions which made the MiG-23M/MF not being able to carry a mix of differend versions of R-23 missiles were so prosaic. We think that those weapon system restrictions originated clearly from redesigning the Mig-23 project, from projected 4 to final 2 missiles R-23.

Tutaj faktycznie poszedłem za daleko. Sprawdziłem, dla obydwu bloków połączeń jest ten sam luk w prawym skrzydle. Problem polega na tym że system uzbrojenia ML znacznie się różni od tego z M/MF. Informację o tym że nie można było stosować mixa R-23R i R-23T z powodu ograniczeń możliwości obliczeniowych systemu uzbrojenia mam z publikacji o MiG-23 z serii "Biblioteka Magazynu Lotnictwo". Natomiast skąd ta informacja u autorów tego wydawnictwa trudno mi powiedzeć. Tutaj także przydałaby się instrukcja.

Na koniec pytanie gdzie na Ukrainie stoi ten pomnik z tym wczesnym 23?.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #193 dnia: Lipca 05, 2010, 23:47:43 »
Nie twierdzę że tak nie było. Mam tylko pewne wątpliwości. Nie wiem na czym opierasz swoje informacje, ale według jakiejś tam części literatury te małe anteny na pocisku służyły do czegoś innego mianowicie do odbioru dodatkowego sygnału z RP-23 i do wyprowadzenia wartości przesunięcia dopplerowskiego. P Ponadto w mojej opinii wygląda to nieco dziwnie: wszystkie dane do odpalenia są przekazywane do pocisku poprzez połączenie kablowe, dlaczego więc strojenie głowicy miałoby przebiegać bezprzewodowo.
My information is based on czechoslovak airforce documents, precisely from the Mig-23MF and Mig-23ML weapons, combat employment and radar S-23E, N-003E technical manuals. 
Regarding link you posted before "John Cool :http://www.il2forum.pl/index.php?topic=9711.75" I can say following.
John Cool is right, those backwards-directed antennas located on the R-23R body are there to receive reference signal from the RP-23 antenna enabling to process doppler-shift, but on the other side he completely forgot to mention waveguide antennas inside the APU-23M pylon. What purpose did they have? 
Before the R-23R missile launch when it`s still on the APU-23M pylon, the weapon system is feeding the RGS-23 seeker with information like target angular position, closure speed, Dmin, Dmax through wire connections, but the reference HF(high frequency) signal of the RP-23 KNP transmitter (Kanal Nepreryvnovo Podsveta-kanał podświetlania ciągłego) is directed back and emitted through the APU-23M waveguide and received by those backwards-directed receivers on the R-23R. The RGS-23 seeker is tuned at the reference HF signal of the KNP, this procedure takes a few seconds and after that the missile is ready to launch, weapon system gives signal to pilot "PR"(Pusk Razreshen). Then after R-23R missile launch the RGS seeker can extract doppler-shift comparing the reference signal from the RP-23 antenna and the other signal bounced back from the target, thus enabling claimed shoot-down-capability.

Wszystkie RP-23 miały cztery podzakresy częstotliwości pracy ( w każdym egzemplarzu dokładnie te same częśtotliwości) aby samoloty wzajemnie się nie zakłócały w trakcie lotu. Przed uruchomieniem radaru pilot wybierał zakres pracy na pulpicie na prawej burcie kabiny. Czy nie było tak że głowica R-23R też pracowała na jednym z czterech podzakresów którego numer był po prostu przekazywany przed startem.
Your first and last sentense is correct. Note, that pilots never operated the switch LITERA RLS (1,2,3,4) on the right instrument panel during the flight. Each Mig-23 from a formation of four aircrafts had its own LITERA RLS frequency set on the ground by radar specialists in order to prevent radar signal interference when R-23R missile launching. The switch LITERA RLS was also used during ground testing of the missile RGS-23 with the KNP tansmitter, a procedure called harmonization.

Trudno mi uwierzyć w to że, w wz.71 i wczesnych M zrezygnowano z użycia R-23R tylko dlatego że po prototypach pozostała wyrzutnia o konstrukcji bez antenek strojenia. Trzeba przyznac że byłby to bardzo banalny powód.

Rather than saying it is a banal reason, please provide photos where the R-23R missile is attached to the early APU-23 pylons without waveguides! I know there are very few pictures of the Mig-23 type 71 and early M at all and that is the reason why I`m saying the Mig-23M in Slupsk is very unique airframe and it is worth to have a look definitely!


Morozow pisze o tym w książce wydawnictwa Exprint "Istriebitiel MiG-23". Według niego miało to wyglądać następująco: radiolokator podświetlał cel dla wystrzelonego pocisku natomiast termonamiernik śledził jego lot i w przypadku gdyby cel znacząco zmienił swoje położenie to za pomocą dodatkowego kanału miały być przekazywane sygnały korekcji trajektorii lotu pocisku.
You are right, Morozov in his book "Istrebitel Mig-23" is writting something about planned mid-course guidance by interleaving radar with Infra-red channel, but nothing convincing enough to state that those small fuselage antennas found on early Mig-23 type 71 and M versions were there due to this reason. That's only your interpretation! Anyway, Mr. Morozov could be messing that up as well, it seems that he`s not gathered enough information about the mid-course guidance project to write down more than two sentences at all.     


Jestem przekonany że fakt że egzemplarz z Newark ma radiolokator RP-23D nie świadczy o tym że te anteny miały coś wspólnego z tym wariantem radaru. Rosjanie intensywnie modernizowali wczesne modele 23 i jest bardzo prawdopodobne że ten samolot zaczął służbę z RP-23L. W trakcie wymiany radaru mogli uznać że nakład pracy związany z usunięciem anten jest zbyt duzy w stosunku do korzyści. Za twierdzeniem, że te anteny nie mają nic wspólnego z RP-23D przemawia dodatkowo fakt, że na zdecydowanej większośći samolotów z tym radarem po prostu ich nie ma. Tak w ogóle czy Wasz M nie jest przebudowanym egzemplarzem jakiegoś prototypu bo tylko to tłumaczyłoby obecność tych wycięć na usterzenie pocisku.
Surely, I can't say that the fuselage antennas were directly connected to the RP-23D radar installed on the Newark Mig-23M. The fuselage antennas "might or might not work" even with the RP-23L, but we are pretty certain what they should have been used for, because later on when early APUs-23 were modified to the APU-23M, small waveguide antennas reappeared there again.
As I already wrote many times before, those small fuselage antennas as well as the cavity in front of the main landing gear represent aggregates, parts left on the airframe from once abandoned Mig-23 project with four R-23 missiles, two underwing R-23T on the APU-23 pylon and two underfuselage R-23R on the AKU-23 catapult launcher. 

Tutaj faktycznie poszedłem za daleko. Sprawdziłem, dla obydwu bloków połączeń jest ten sam luk w prawym skrzydle. Problem polega na tym że system uzbrojenia ML znacznie się różni od tego z M/MF. Informację o tym że nie można było stosować mixa R-23R i R-23T z powodu ograniczeń możliwości obliczeniowych systemu uzbrojenia mam z publikacji o MiG-23 z serii "Biblioteka Magazynu Lotnictwo". Natomiast skąd ta informacja u autorów tego wydawnictwa trudno mi powiedzeć. Tutaj także przydałaby się instrukcja.
Correct, there are many differencies between the MF and ML weapon systems. At least you see that some information inside the Polish publication about the Mig-23 should be taken with a grain of salt. Not to mention that Polish airforce operated only one type the Mig-23MF, whereas our airforce former Czechoslovak AF both the Mig-23MF and the ML.


Na koniec pytanie gdzie na Ukrainie stoi ten pomnik z tym wczesnym 23?. 
Look at www.aviamonuments.ru, find Limanskoe Mig-23M


« Ostatnia zmiana: Lipca 05, 2010, 23:56:31 wysłana przez mrdetonator »

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #194 dnia: Lipca 06, 2010, 00:41:55 »
the best available photo of Limanskoe Mig-23 monument.
http://www.myaviation.net/search/photo_search.php?id=00737031&size=large