Autor Wątek: Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota  (Przeczytany 3990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« dnia: Października 13, 2005, 16:02:03 »
W moje niecne łapki wpadł kolejny filmik. Sam w sobie może nie jest strasnie ciekawy, ale moją uwagę przykuł jeden element, którego nigdy wcześniej nie widziałem. Chodzi mi konkretnie o scenę sfilmowaną z pozycji tylnego pilota przy podchodzeniu do lądowania przez dwumiejscowej odmianie Miga29(1:34min-1.39min).
Otóż nagle sru.... i z jakiegos górnego pulpitu wychyla mały wyświetlacz pokazujący co dzieje się przed dziobem samolotu, a co zasłania mu pilot siedzący z przodu.
I teraz pytanie do naszych ekspertów. Czy to standartowe wyposarzenie dwumiejscowych wersji Miga29???

przed...


i sru :) .... jest wyświetlacz


Tutaj można ściągnąć ten film

Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« Odpowiedź #1 dnia: Października 13, 2005, 16:06:58 »
To jest zwykły peryskop nie wyświetlacz. Takie były już na Migach 21

Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« Odpowiedź #2 dnia: Października 13, 2005, 16:16:57 »
Ja będę się upierał że to wyświetlacz.
Tutaj sekwencja otwietania tego ustrojstwa klatka po klatce. Zwróc uwage na grubość.


Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« Odpowiedź #3 dnia: Października 13, 2005, 16:18:55 »
Wyświetlacz w ruskim sprzęci z lat 80 hihihi  przyjdzie Toyo i Cię naprostuje  :mrgreen:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« Odpowiedź #4 dnia: Października 13, 2005, 16:25:29 »
No to naprostujcie mnie, zbłąkaną owieczkę :D
i wyjaśnijcie przedstawicielowi młodzieży wychowanej na monitorach i wyświetlaczach jak to działało :wink:

Schmicht

  • Gość
Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« Odpowiedź #5 dnia: Października 13, 2005, 16:28:30 »
Cytat: Magneto
To jest zwykły peryskop nie wyświetlacz.


Magneto ma rację! Tutaj fotka z zewnątrz:


Zwróć uwagę na ten element w kółku, to druga część peryskopu.

Acha! I jest to stałe wyposażenie Migów 29 w versji UB

Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« Odpowiedź #6 dnia: Października 13, 2005, 16:33:18 »
Cytat: piotrek z.

wyjaśnijcie przedstawicielowi młodzieży wychowanej na monitorach i wyświetlaczach jak to działało :wink:

No normalnie dwa lusterka i już :)

Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« Odpowiedź #7 dnia: Października 13, 2005, 16:34:06 »
Czyli ten "wyświetlacz" to zwykłe zwierciadełko??

[ Dodano: Czw 13 Paź, 2005 16:45 ]
O Magneto odpowiedział zanim zadałem pytanie.

Cytat: Magneto
No normalnie dwa lusterka i już

Jak peryskop działa to ja wiem, ale Kusch był na tyle małomówny, że myślałem że to coś jeszcze innego (szczerze mówiąc jak usłyszałem hasło "peryskop", to przed oczami miałem u-boota :mrgreen: i ta wizja przesłoniła wszystko :D  )
W każdym razie dzięki za odpowiedz.

olo8

  • Gość
Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« Odpowiedź #8 dnia: Października 13, 2005, 17:20:33 »
Nie nazwałbym tego tak szumnie-"lusterka" :)
Są to dwie blachy dokładnie wypolerowane-na pewno takie były na Migach 21(wiem bo czyściłem :lol: ).
No chyba że technologia poszła do przodu?

Schmeisser

  • Gość
Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« Odpowiedź #9 dnia: Października 13, 2005, 17:36:51 »
Cytuj
przyjdzie Toyo i Cię naprostuje


Co Ty :D On sie trzyma z daleka od UT, słabe toto, ledwo powietrza sie trzyma  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: Strach tym latać Panie :D

Mig29 - lądowanie z pozycji drugiego pilota
« Odpowiedź #10 dnia: Października 13, 2005, 18:14:42 »
Oto jestem.

Z tyłu w "gnojowniczku" (ups - drugiej kabinie) jest takie małe "cóś". Jest to najzwyklejszy w świecie dwuzwierciadłowy peryskop, ciekawostką jest to, że rolę zwierciadeła zewnętrznego pełni wypolerowana na wysoki połysk blacha. W wersji MiG-a jaką posiadają PSP, możliwe jest  otworzenie peryskopu tylko z podwoziem (tzn. jeżeli jest podwozie wypuszczone to możemy wypuścić peryskop), na innych samolotach (Su-22) ma on ograniczenie prędkości (??? 750 km/h ???).
Instruktor po otworzeniu peryskopu porównuje widok np. horyzontu w lustrze z horyzontem naturalnym, jezeli jest w jednej linii bez przesunięć oznacza to prawidłowe ustawienie, jeżeli nie, to zostaje regulacja... pozycji głowy, gdyż zwierciadełko nie ma takiej możliwości, chyba, że ktoś wozi klucz nr 13  :). Taką możliwość dają peryskopy montowane w nowszych wersjach MiG-29.
System kamery z wyświetlaczem montowany jest w np. Mirage'u, Viggenie, jednak jest trudno coś zobaczyć, jeżeli lądowanie odbywa się "pod słońce".