Autor Wątek: Take On: Helicopters  (Przeczytany 78418 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #135 dnia: Października 01, 2011, 09:06:22 »
Wczoraj pobawiłem się nieco edytorem. Prosty. Jest też inna mapka oprócz Seattle - Platforma (a propo wyborów może? ;) ). Z tym że bezkresne morze, ale za to skrawek do wylądowania dosłownie. Nie jest łatwo.
Video: http://youtu.be/FXToDDyWuvA?hd=1

Inna ciekawostka - misja nr. 2 z ładunkami. Jest tam jakaś opcja dynamiczna, bo odkryłem, że za każdym razem ładunek do zabrania jest gdzie indziej, gdzie indziej trzeba go dostarczyć, a także sam inaczej wygląda. Pogoda zawsze się zmienia w każdej misji, a także pora dnia.

Zresztą, za chwilę 4.10 :) .

http://www.youtube.com/watch?v=fZu0_jOrpx8&feature=player_embedded




Pytanie do użytkowników edytora w ArmA. Przy dodawaniu obiektu jak poniżej, jeśli już gdzieś mam wybranego playera to w obiekcie (śmigłowiec, auto itp), pojawia się już załoga i co najwyżej mogę zająć miejsce pasażera. Tak wygląda to w edytorze na wybranym obiekcie. Przetestowałem chyba wszystko, ale powinno dać się wstawić obiekt Playable i z miejscem jako woźnica pustym?


« Ostatnia zmiana: Października 02, 2011, 20:21:21 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

samek

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #136 dnia: Października 02, 2011, 20:43:37 »
Jeśli dobrze pamiętam, to jest atrybut "player controled", albo "controled by player". Nie można mieć jednocześnie dwóch obiektów z tym atrybutem. Oczywiście nie wszystkie obiekty mogą być przez nas kontrolowane, ale to chyba oczywiste.
EDIT: Sory nie załapałem pytania.Nie ma gdzieś atrybutu "empty"? A jeżeli w pojeździe są już ai to powinno i tak być można wsiąść; bot jest wtedy "wyrzucany" z pojazdu. Tak było w każdym razie w Arma o ile mnie pamięć nie myli.

Samek

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #137 dnia: Października 02, 2011, 20:45:10 »
Jest coś takiego, też sprawdzałem. Przy wybraniu tej opcji niestety mam wciąż ludzi za kierownicą/sterem. Chyba, że jeszcze na te chwilę nie jest to pełnie działający edytor.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

samek

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #138 dnia: Października 02, 2011, 20:47:41 »
Wprawdzie w edytorze bawiłem się tylko w bardzo podstawowym zakresie, ale pojutrze postaram się sprawdzić czy nie zmienili czegoś w tej materii. Pozdrawiam
Samek

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #139 dnia: Października 02, 2011, 22:24:37 »
Działa już. Kurde niezły ten TKOH. Połączenie sim z fpp będzie jak nic  :020:.



Tym wozem strażackim walnąłem z rozpędu w tego SUV,a koleś wypadł i niechcący ;) jeszcze na niego najechałem. Znalazłem też model An2. Ciekawe co będzie robił w Seattle (chyba, że ten Afgan).
Naprawdę piękna sprawa ten otwarty tutaj świat. Zrobię jakąś misję, że najpierw trzeba dojechać, potem dolecieć, potem znów jechać, a na końcu kogoś killnać :D.

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

samek

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #140 dnia: Października 02, 2011, 22:40:34 »
Ta edytor daje frajdę. Pamiętam jak w Armie robiłem tabele balistyczne dla karabinów snajperskich dragunowa i kswk. Albo straciłem kawał czasu próbując znaleźć punkty trafień w samochodach pozwalające jednym strzałem z kswk (wielkokalibrowy karabin snajperski) unieruchomić maszynę tylko po to, żeby się dowiedzieć, że Arma niestety takich punktów nie przewiduje :002: A w OFP po prostu stawiałem Blackhawka na środku mapy i latałem żeby podjąć i przetransportować oddział piechoty. Ehhh to były czasy :003: Teraz jak wychodzi TOH marzy mi się kampania Dustoff w Wietnamie. A gdyby jeszcze dało się w toto latać mając żywych graczy z Army biegających obok...
Samek

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #141 dnia: Października 03, 2011, 00:19:50 »
Dobra, wszystko jasne:

Faktycznie, po zdobyciu broni mogłem chodzić, strzelać zmieniać magazynki, przeszukiwać trupy i zabierać co popadnie ;). Jedynie nie doszedłem jak jej ukryć, bo zawsze ganiał z gnatem przed nosem (ew. jakąś dłuższą lufę mogę postawić do kolana). Opony są przestrzeliwane ale szyby jakoś nie zbiłem. Kolesie za to padają, w zależności gdzie się strzeli.

Po też różnych testach ostatnio latam na takich:



Na tym screenie 40kl. Krótki opis:

Visibility - ogranicza nam widzialność 9000-12000 to taka średnia, poniżej już widoczna "mgła wojny".
Object view distance - ograniczony przez Visibility. Oczywiście maksymalny wygląda fajnie, teren mamy zbudowany aż po horyzont, ale pociąga to za sobą sporo FPS. Taki w miarę wyważony to okolice 5000. Jak będzie zbyt mały lecąc wyrastają nam domki przed nami, coś jak w Lock Onie, nieco denerwujące, ale trzeba sobie znaleźć kompromis. Co fajne, to mamy podgląd w locie, więc widać na pauzie co dodano, a co w fps ubyło (chociaż to pauza, potem będzie gorzej ;) )
Video memory - stanowczo default
Texture detail - jak mamy trochę pamięci na karcie dawać na maksa, normal i w dół będziemy mieli rozmazane teksturki (przy dalszym widoku).
Objects detail - najlepiej najwięcej ale zabiera sporo mocy, inaczej jakby ilość autogenu. Na High wygląda fajnie też ale jakieś minus 7-10 fps. Kompromis to normal. Bardziej dotyczy drzew oraz nie znaczących budynków. Niestety jak jest więcej a mamy widzialność obiektów na mały dystans to wszystko wyskakuje nam jak bombki niespodzianki, tak więc jak mamy widzialność na mniej niż 5000 m a nie mamy jakiegoś kompa na graftenie to lepiej poszukać kompromisu i to dać normal. Ta opcja + widzialność + postprocessing to killer dla PC.
VSync - wyłączyć, trochę zabiera fps, a jakoś i tak mi się obraz nie rozwarstwia
HDR - normal albo mniej, przy więcej strasznie przyciemnia, enb z FSX przy tym to pikuś ;)
PiP - obrazki jak lusterka i monitor. Monitor nie działa, a lusterka zabierają (jest np. na płozie) fpsy. Mam wyłączony, ale jeśli okaże się finalnie, jak będą misje, że nie działa, to jednak włączę.
Antialiasing - ogólnie na karcie graf. ustawiamy pod kontrolą aplikacji. U mnie czy low, czy high zero wpływu na fps, a różnica w wyglądzie spora (zwłaszcza widać na krawędziach budynków oraz czerwonych dźwigach).
Terrain detail - jak mesh w FSX, drobne różnice, w fps chyba żadne.
Shadow detail - mam normal, wystarczy
Aniso - Normal, baaardzo drobne różnice jak więcej
Postprocess - opcja najbardziej kontrowersyjna. Mam między low albo normal. Jak low to koniecznie Antialiasing na High. Mamy wtedy ładnie wszystko ostre. Normal daje lekkie rozmycie tego co jest za kabiną. Tu mi przypomina najbardziej DCSA10 jak włączymy HDR. Zmiękcza teren, obiekty stają się mniej wyraziste, nie wiem za to czy to bardziej realne. Chyba nie. Ciężko mi ocenić tę opcję poza tym, że normal i wyżej zabierają chyba najwięcej FPS. Teraz latam na normal, ale długo miałem na low. Przy normal, można też śmiało zejść z Antialisingu nawet do low. Rozmazanie jest na tyle duże, że tuszuje nam schodki. Ponieważ jednak jak pisałem u mnie AA czy low czy więcej nie ma różnicy w FPS mam jak mam. Co do postprocessingu mam low lub normal w zależności od humoru. Ostrość mi się podoba na low ale przy brzydkiej pogodzie normal jest niezastąpiony w rozmazaniu obrazu.
Cloud - mam normal, ale na High nie ma różnicy w FPS, widać nieco więcej ale bez szału. Chumurki i tu są bardzo ładne, a w ogóle w nie nie wlatujemy.

Wszystko da się ładnie skonfigurować by działało. Te ustawienia dają mi nad miastem 40 fps, poza nim przedział między 40-60. Teoretycznie mogę powiększyć ustawienia i zejść do 27 fps, ale na razie jest ok. Wszystko działa też jak należy, przy takich ustawieniach rzadko mam teraz CTD, jak miałem 27-30 to jednak bywały częściej, warto zatem zostawić mały bufor na "gryzienie" się grafiki. Gra działa bardzo płynnie. Nie ma tu zwiech, czy myślenia i jakiegoś microstutteringu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #142 dnia: Października 04, 2011, 21:52:34 »
Zapowiada się smakowicie. Ciekawe czy zaczną powstawać do niej płatne dodatki jak do fsxa skoro świat jest tak bardzo otwarty.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #143 dnia: Października 04, 2011, 23:20:32 »
Raczej bym powiedział że będą powstawać dodatki tworzone przez graczy które będą na wysokim poziomie ;)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #144 dnia: Października 04, 2011, 23:26:38 »
Oby jedno i drugie. Dziś premiera bety zresztą.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

samek

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #145 dnia: Października 04, 2011, 23:42:10 »
Beta się ściąga. A jak wygląda sprawa licencji? Bo nie jestem pewien, że do każdej gry można robić płatne dodatki....
Samek

_michal

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #146 dnia: Października 05, 2011, 00:12:23 »
Do Arma 2 nie można, pewnie tu będzie tak samo.

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #147 dnia: Października 05, 2011, 07:47:52 »
I jak wrażenia z bety , warto nabyć ? , czy  czekać na finalną wersje ?

samek

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #148 dnia: Października 05, 2011, 09:43:11 »
Wrażenia takie, że muszę kupić nowy komputer. Spróbuję zainstalować windowsa xp, może będzie płynniej chodzić na nim.
Samek

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #149 dnia: Października 05, 2011, 10:51:23 »
samek--> jest możliwość wyboru języka polskiego ??
Yoyo coś wspominal na ten temat